.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ازدواج يکهزار مرد افغاني با بانوان مازندرانی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مازندران گفت : بی هویتی فرزندان از مهمترین پیامدهای ازدواج های غیر قانونی مردان افغان با زنان ایرانی است .

به گزارش شمال نیوز به نقل از (ايسنا) منطقه مازندران ،‌علی شادمان امروز سه شنبه در گردهمایی مشاوران فرمانداران و کارشناسان امور بانوان استان افزود : تاکنون يکهزار افغانی با بانوان مازندرانی ازدواج کردند که از این تعداد 700 ازدواج قانونی به ثبت رسیده است .

شادمان در ادامه با تأکید بر اینکه سطح تحصیلات و هم ترازی اقتصادی و اعتقادات دینی عدم هم ترازی در شعب فرهنگی و آداب و رسوم و نیز نبودن همبستگی بین دو فرد را از بین می برد گفت : چنانچه این شاخص ها رعایت نشود متأسفانه ازدواج ها دچار مشکل شده و ناموفق خواهد بود .

وی همچنین گفت : در بحث اقتصادی هم افاغنه موجب لطمات و ضرر فراوانی برای ما خواهند بود چرا که اغلب افاغنه با انجام کار موقت در ایران و هم زمان ازدواج با بانوان ایرانی پس از طی مدتی ضمن بیکار شدن ، زن و فرزند خود را رها کرده و به افغانستان بر می گردند که در این صورت مشکلات عدیده ای برای ما به وجود خواهد آمد .

به گزارش ايسنا،مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مازندران در ادامه افزود : کمیسیون امور بانوان بهترین فرصت است که از طریق ائمه جمعه در خطبه ها و نیز سازمان تبلیغات اسلامی ، میزگردهای صدا و سیما و ... اطلاع رسانی شود و با توضیح در مورد این مسائل در همین راستا فرهنگ سازی کنیم .

شادمان همچنین تأکید کرد : در صورت ازدواج غیرقانونی هر زن ایرانی و مرد خارجی بدون هماهنگی با استانداری ، برابر قانون به دادگاه معرفی و مجازات قانونی نیز اعمال خواهد شد .

وی در ادامه افزود : چنانچه ازدواجی قانونی صورت گرفته باشد و فرزندان به سن 18 سالگی رسیده باشند تنها یک سال فرصت دارند تا نسبت به اخذ شناسنامه اقدام کنند ، در غیر اینصورت بدون هویت شناسنامه ای باقی خواهند ماند .

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مازندران همچنین خاطر نشان ساخت : کسانی که تا قبل از تاریخ 1 مهرماه 85 ازدواج کرده اند می توانند به اداره کل اتباع مراجعه و نسبت به قانونی کردن ازدواج خود اقدام کنند تا از حداکثر خدمات جانبی در این زمینه بهره مند شوند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 مهر 1387
مي تونم بدونم چند درصد از خانم هاي افغان با ايراني ها ازدواج كردند.
نا شناس 25 مهر 1387
با بي دقتي وحواس پرتي بيگانگان را دركشور جا ندهيم وعواقب وخيم اين ازدواجها ازهم اكنون هويدااست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.